click me

Tuesday 3 October 2017

PULAU REDANG 2D1N

ok sambung pulau redang pulak. gi pulau redang aku tedah aje takde ambil ambil pakej pon. malas. ok aku beli tiket feri kat kuala terengganu dekat pasar payang. situ ada kaunter tiket and ambil yang redang bay punya resort feri even kau tak stay redang bay pon. sebab feri dia murah rm35 one way. kalau feri satu lagi rm55 one way. tapi feri yang mahal ni besar lah. dah mahal. maybe selesa lah. aku naik marina v feri and aku duk atas kat bahagian crew. hahahah seronok! aku mintak dengan crew dia nak duduk atas bahagian luar tu. so memang berangin. hah untuk aku berdua aje duk luar tu. feri dari jeti KT ambil masa 1hr30min nak sampai pulau redang. ha lupa nak bagitau kalau kena beli permit masuk marine park kalau ada student card rm2 kalau takde rm5. so bawak student card kalau nak gi pulau redang.

aku tempah resort via booking.com. 250per night. deluxe room for 5person but includes breakfast for 2. yang lain nak makan tambah rm20. aku stay redang paradise resort di long beach.



but for me stay redang bay or redang lagoon best. sebab resort dia lagi lawa. kau check sndiri lah harga per night aku taktau. aku tempah resort pun sehari sebelum pergi, memang tinggal redang paradise aje ada 1 empty room. macam gampang aje plan last minute. hahaha. aku beli tiket feri return dekat redang bay punya ticket kaunter, kau gi aje masuk resort dia situ ada kaunter tiket feri. kalau beli dengan redang paradise mahal sebab dia punya feri tu feri yang besar yang harga rm55. so kalau nak murah gi naik marina v yang redang bay punya.


haa sampai aje aku letak letak bag terus kuar gi mandi. kitorang memang siap siap bekal makanan dah sebab kat pulau makanan mahal. nasi goreng malam tu aku beli dua bungkus rm30. hahahaa mahal do. tapi standardlah pulau mana aje tak mahal kan?

aku gi sewa snorkelling gear rm30 for life jacket and goggles. HILANG BAYAR Rm100. JAGA LEKLOK! aku gi main area shark point. tak nampak sekor pun shark. hahahaha jenis malang gitulah. semua shark lari.

pastu petang tu gi ambil snorkelling trip for rm35 per person. kitorang ambil yang petang aje yang gi tengok penyu. turtle points ke apa tah nama dia. weh penyu banyak dia datang sebelah aku langgar tangan aku. dasar mengada nak langgar langgar orang. pastu ada yang datang lalu bawah kaki aku. besar pulak tu. dari excited jadi takut, hahahah takdelah. penyu mana buat orang. PS KALAU KAU RABUN MINTAK GOOGLE YANG ADA POWER NANTI TAK NAMPAK PAPE BUAT RUGI AJE GI SNORKELLING! TAPI ADA CHARGE LAH YE SAYANG. aku pun tak tahu berapa.
lama jugak kitorang snorkelling. aku dah penat aku naik lepak depan boat. lawa weh dia punya view. aku duk depan macam deck ke apa tah tapi sumpah lawa view dia. aku tak bawak phone gais. bodohkan aku?


previous post aku pasal perhentian aku ada gi round dia punya pulau kan?guna trek dia punya yang connect the beaches. tapi pulau redang aku tak sempat buat dah gi dua hari aje weh. memang tak sempat lah nak round pulau redang ikut hutan. TERINGIN NAK BUAT TAPI TULAH MASA TAK CUKUP. kitorang beli ticket balik yang pukul 12 punya sebab checkout pukul 11am. and then baliklah rumah masing masing. end of story. KENAPALAH CUTI PENDEK AJE???!!

No comments:

Post a Comment

468 x 60