click me

Thursday 17 November 2016

krabi, thailand 2

ok gais jom sambung.

DAY 2 :

semalam aku stop dekat orchid tour kan. ok harga untuk phi phi island tour dengan jungle tour for third day 2500 baht for both. murah tak? ok lah kan? takke?

hari kedua ni aku buat phi phi island tour. pekerja orchid tour datang pickup depan hostel pukul 8 pastu gi jemput orang lain lain and then gi pulau. phi phi island tour ni termasuk lah viking cave, monkey beach, phi phi don, maya bay, bamboo island and loh samah bay. tak silap aku lah aku pun dah ingat ingat lupa ni. tak semua stop snorkelling and tak semua stop mandi. yang aku ingat bamboo island stop untuk snorkelling pastu berehat dalam sejam lebih aku tidur kot situ dah letih nak mampos main air. pastu stop area maya bay tak silap mandi situ dalam 30 minit gak ah.

yang lain berenti ambik gambar je. aku ingat semua turun mandi. haha. dalam boat dia bagi air mineral / coke free. kau nak mintak. mula mula aku tak tahu dia bagi air free pastu aku tengok semorang pegang air lepas naik mandi. aku dahlah tak bawak air. tengah haus laktu. tengok aje orang teguk air memang sial tul. pastu tetiba tour guide tengok aku tanya nak air ke? baru aku tahu ada air orang dah nak mampos baru nak bagi.haha. lunch dekat phi phi don. kau ikut aje tour guide gi kat makanan dulu sebab dia akan tanda tangan kau dengan marker so kau dapat makan free. kalau tak tanda nanti kena bayar. masuk toilet pon kena bayar kalau takde tanda tangan tu.

dalam boat masa nak balik tu dia ada sediakan tembikai. better kau duduk seat tepi tembikai boleh makan banyak. hahahaha. aku duk jauh aku makan sekeping aje tak larat nak gi ambik pastu nak buang mende alah kulit tembikai tu. malas nak gerak. letih woii. stop kat monkey beach nasib baik monyet tu tak buat pape kat aku. sebab ada jugak orang lain kena gigit. kesiann. haha. kat monkey beach turun kejap gi ambil gambar ngan monyet dalam 30 minit centu gerak balik naik bot.

yang lain ambik ambik gambar aje. haa ni aku tulis ni tak ikut turutan aku tulis ikut yang aku ingat je ni. pastu dalam pukul 4pm camtu baliklah. dia hantar balik sampai hostel kau jangan risau. kalau kau nak balik jalan suruh dia hantar area pantai aonang pon boleh. tapi basah basah memang tak lah kan nak stop nak jalan sendiri.

ni main things kau kena bawa nak gi phi phi tour :

1-beg kalis air. kat pantai aonang berlambak jual. kau cari yang paling murah kalau pandai mintak tawar. tawar ok.

2-towel. dah basah kuyup kalau naik bot pastu naik pulak speedboat (aku punya tour naik speedboat lupa nak bagitahu) memang sejuk lah wei. kena air pastu kena angin. sejuk nak mampos. aku lupa bawak towel memang meremang bulu roma aku.

3-fon case kalis air takpun go pro casing kalis air tu and then better bawak hand strap. nak terjun air pun takyah risau handstrap ada. takyah susah susah nak pegang. kang jatuh mampos. air dalam. so better berjaga.

4-sunblock kau nak bawak pon boleh taknak bawak pon boleh. kalau taknak bawak better sapu awal awal sebelum dia pickup. aku sunburn teruk weh. aku rasa better bawak. bagi akulah. jenis kulit tough kena matahari tak jadi apa takpalah tak bawak pon.

nak aku post sekali dengan gambar ke? malas doh. jap aku payung sekeping gambar.


sekeping ajelah eh. hahah. aku banyak ambil video. takkan nak letak video pulak.

No comments:

Post a Comment

468 x 60